menu

kokox

stickymenu

ANIKI CARBON SERİSİ DEFTERLER / ANIKI CARBON SERIES NOTEBOOKS


Otomobilleri bir çok insan tutkuyla severler. Benim hiç böyle bir tarafım olmadı. Genelde tamirci ruhumun yansıması olarak teknolojilerine hep çekildim. Dışından ziyade içine bir yakınlık duydum. Daha çok da detaylarının arkasında saklı olanlara.

Aniki'nin yeni Karbon Serisi defterleri de otomotiv endüstrisinde kullanılan bir malzemenin dikkatimi çekmesiyle ortaya çıktı. Bu yeni seri defterlerde araçların boyasını korumak için tasarlanmış, Karbon lif temelli ve üç boyutlu desene sahip bir malzeme kullandım.


Aslında bu malzemenin bünyesinde olan Karbon liflerinin gücünden doğan koruma ve yüksek dayanımı defterin en zayıf yeri olan sırt kısmına aktarmak istedim. Defterler yıllar boyu açılıp kapanma, ısı farkları, sürtünme vb. gibi mekanik etkiler yüzünden en çok sırtlarından aşınır ve daha sonrada dağılırlar. Aslında ben kitap defter sırtlarının ilk onarımını hekim olan babamdan öğrendim. Çocukluğun verdiği hoyratlıkla defter ve kitapları haşin kullanmamdan sebep, hep sırt kısımlarından yırtılır ya da dağılırlardı. Babam imkansızlıklar içindeki o yıllarda tıpçıların kullandığı geniş flasterleri yapıştırarak defter ve kitaplarımı bir güzel tamir ederdi. Bu flasterlerin hem yapışkanı kuvvetli hem de pamuk bez temelli olduğu için defter, kitap sırtlarını uzun yıllar korurdu.

Aniki'nin Karbon serisi defterlerinde de ben bu bilgiyi teknolojik bir malzemeyle birleştirdim. Hem estetik hem de kuvvetli daha kolay açılır kapanır defterler ortaya çıktı. bana göre bir defterin sırtının hem çok sağlam hem de kolay açılır kapanır olması önemli. Bir çok insan bunu göz ardı ediyor ama ileride bir sürü sorun çıkartıyor. Hatta öyleki defterin yapıştırılmasında kullanılan kimyasal bile son derece önemli. Zira defterde problem çıkaracak bir sürü noktayı belirliyor, yapıştırıcı kimyasal. Kötü kimyasallar hem insan sağlına zararlı olduğu gibi defterin çok çabuk gevreyip kırılmasına, sertleşmesine ve sonunda da dağılmasına yol açıyor.

Aniki Karbon serisi defterler kırmızı ve siyah renklerde fildişi 90 gsm. ve beyaz 100 gsm. çoklu perdahlı, dolmakalem ile yazıma uygun, arşivlik kağıtlardan üretiliyorlar. Toplamda önlü arkalı yazıma uygun A6 ölçülerinde 64 sayfaya sahipler. Kağıtları yine özel ve sınırlı üretim. Kapaklarıysa 280 gsm. ağırlığında sınırlı üretim kartonlardan. Konuya esas teşkil eden sırt kaplaması ise karbon fiberden. Yeni Karbon serisi defterleri tek başına kullanabileceğiniz gibi bire bir uyumlu olduğu Geographica Travellers Notebook içinde de rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Aniki Karbon serisinden ilk on deneme defteri Norveç teki dolmakalemsever sahibine gitmek için yola çıktı. Bir müddettir Aniki defterler, özellikle de Geographica Travellers Notebook yurt dışından ilgi görüyor. Şu ana kadar Fransa, Danimarka, Kanada, Amerika ve Norveçteki sahiplerine ulaştılar. Hollanda ve Kore ise sırada bekleyenlerden.

İlk defa sizlere görücüye çıkıyor. Aniki defter kullananlar zaten Aniki defterlerde kullanılan kağıtların kalitesini biliyor olsalar da ben sizlerin bu yeni defteri nasıl bulacağınızı merak ediyorum. Şu anda gördüğünüz kadarıyla artı ve eksilerini yorum yazarak paylaşırsanız daha da iyisini oluşturabilmek için yardımcı olursunuz.







blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy