menu

kokox

stickymenu

EDISON PEN MINA FOUNTAIN PEN / DOLMAKALEM

Uzun zamandır beklediğim dolmakalemlerden bir tanesi de Edison Pen Co. tarafından Cnc makinelerde üretilen akrilik gövdeli Mina Copper Flake modeliydi. Bu dolmakalemi üç sebepten dolayı merak ediyordum.
Birincisi Edison Pen firmasının kalitesi. İkincisi bu markanın pek methedilen uçlarının kalitesi. Üçünsüyse ülkemizde incelenmemiş Edison Pen Co firmasının dolmakalemlerinden biriyle sizleri tanıştırmak.

Edison Pen Co. firmasının Mina modelini seçmemdeki sebep benim Pilot Bamboo modeline ve Samurai kılıcı formundaki dolmakalemlere olan aşırı merakım. Pilot Bamboo ne yazıkki uzun yıllardan bu yana üretilmiyor. Fakat parayı bastırırsanız bulunmayacak bir model değil. Ne yazık ki bu dolmakalemin gövdesindeki bir detay benim dolmakalemi tutuş tarzıma uymadığı ve parmaklarımı acıtacağı için edinme yoluna gitmedim. Onun yerine Edison Pen Co. nun Mina modelini edinme yoluna gittim.


ABD den dönüş yapan arkadaşım bana bu dolmakalemi ulaştırdığında hemen açıp yıkayarak mürekkep çektim. Ve süratle denemeye koyuldum. Büyüklerim hep derlerdi "Çok istemeyeceksin diye. İlk deneme tamamen hayal kırıklığı. O öve, öve bitirilemeyen dolma kalem ucu resmen bir teneke parçası. Aynı Hint malı dolmakalemlerin uçları gibi. Sağa cart, sola curt, yukarıdan aşağı karrt. Tahmin edersiniz neler hissettiğimi. La havle çekip serdeki uç düzeltme isteğiyle atelyenin yolunu tutup koydum mikroskopun altına. Uç yarığı sağa kayık açılmış. Tamamen hatalı bir uç. Böyle bir dolmakalemin üstünde olmaması gerekir ama takmışlar. Düzeltilmesi son derece zor olsa da denemeye karar verdim. Uzun süre uğraştıkdan sonra vazgeçtim. Çünkü uç topunun sağ yarısı sol yarısına eşit değil. Uç geometrisini tutturmak zor ötesi.

Baktım uğraşmak vakit kaybı, kendi yaptığım dolmakalemler için olan uçlardan uyan bir tanesini taktım ve ayarlarını yaptım. Gayet güzel yazmaya başladı. Bir süre yazdıktan sonra bir de ne göreyim? Ana gövdenin içinden dışarıya mürekkep sızıyor. Ne yazık ki dolmakalemle birlikte verilen dönüştürücü pompa yerine oturmuyor ve gevşek kalıyor. Bir haylice ucuz, kalitesiz bir dönüştürücü pompa verilmiş dolma kalemle birlikte. Hemen malzeme kutuları karıştırılarak uygun bir pompa bulunarak takıldı. Edison Pen Co. nun Mina dolmakaleminde daha başlarken iki arıza birden. Asabım bozulmadı desem, yalan olur.


Şu anda inatla test ediyorum incelemesini yazmak için. Bu dolma kalemde dikkat edilmesi gereken önemli bir husus da arka gövde boyu. Dolmakalem ciddi anlamda kısa(resimde bana göre yanlış yerden tutuyorum). Tutuş alanının geometrisi ve denge merkezinden ötürü resimde görüldüğünden daha yukarıdan tutulması gerekiyor gerçek bir hakimiyet için. Bu da dolmakalem boyunun kısa kalmasına sebep oluyor. Resimde görülen, benim aldığım standart boyu. Üreticisi, bu boyun hanımlara göre olduğunu vurguluyor. Fakat ben sadece gövde boyunun ele uygunluğunu belirlediğine inanmıyorum. Gerçek tutuş alanı olarak nitelediğim, kalemi kontrol edebileceğiniz noktadan en arkaya kadar olan uzaklık ele uygunluğunu, ele sığıp sığmadığını veriyor, dolmakalemin. Bu şu anlama geliyor; benimle aynı el yapısı ve ölçülerine sahip başka birisi bu dolmakalemden uzunluk olarak memnun kalabilir. Bir dolmakalemin gövde uzunluğuna karar verebilmeniz için en azından üreticisi denge merkezinin nerede olduğunu işaret etmelidir. Genellikle kalemleri parmak ucunda tutuş sitimize bağlı olarak denge merkezlerinin önündeki en konforlu yerden tutuyoruz ki, kalemin ucunu el yazımıza uygun olarak rahatça yönlendirebilelim. Aslında herkes kendine uygun uç topu-tutuş alanı uzaklığını yuvarlak bir tahta parçasıyla belirleyerek bilebilir ve alacağı kalemlerde buna dikkat edebilir. Bu konuyla ilgili bilahare bir yazı yazmak gerekli olsa da kadınların elleri ufak olur diye bir kural da yok, bana göre. El ve ayakların büyüklüğünü boy, kilo, omurga uzunluğu, omuz genişliği, kol uzunluğu gibi parametreler belirliyor. Bir hanım, voleybol veya basketbol oynuyorsa durum ne olur? diye düşünmeden de edemedim.


Mina dolmakalemin gerçek denge merkezini üstteki resimde işaretledim. Resimdeki dengedeki duruştan da anlaşılacağı üzere kontrol merkezi uç topundan ban göre bir haylice uzakta. Bu da arka gövdenin elinizde ufalmasına neden oluyor. Üzücü ama bunu, dolmakalemi elinize almadan bilebilmeniz imkansız.
Bir de Mina dolma kalemin bir uzun modeli var. Ben onu almalıymışım. Fakat bir boy uzun modelinin neden var olduğu ve gerekçeleri ne yazık ki üreticisi Edison Pen Co. nun bu dolmakalemle ilgili videolarında anlatılmıyor. Sadece hanımlar ve beyler deniliyor. Demek ki buna takılarak bir ters köşe oluş söz konusu :) Bakalım ilk kötü izlenimlerden sonra uzun süreli kullanışta nelerle karşılaşacağım..









blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy