Türkiyede okuyan, yazan, çizen ve bu blogu izleyenler açısından belirgin bir profil çizen bu anket oldukça yararlı oldu.
Anket süresinde yaklaşık 2000 kişi okuma yapmış. Bunu projeksiyon ya da kütle olarak alıp ankete katılan 100 kişi sayısını da belirtirsem yaklaşık aşağıdaki sonuçlar okunabilir;
Türkiyede internet kullanan ve kırtasiye ile haşır neşir olanların;
Anket süresinde yaklaşık 2000 kişi okuma yapmış. Bunu projeksiyon ya da kütle olarak alıp ankete katılan 100 kişi sayısını da belirtirsem yaklaşık aşağıdaki sonuçlar okunabilir;
Türkiyede internet kullanan ve kırtasiye ile haşır neşir olanların;
- %5'i harcama yaparken
- Katılımcıların % 20'si, genelin %1'i 50 TL den az
- Katılımcıların % 21'i, genelin %1'i 100 TL
- Katılımcıların % 21'i, genelin %1'i 300 TL sınırında kırtasiyeye bizim seçiciliğimizde sarf ediyor.
- Yukarıdaki üç maddede toplanan eğilimler ise anketin %62'sini, genelin ise %3'ünü oluşturuyor.
- 300-500 TL harcama yapan ve orta katman sayabileceğimiz bu kesit ankete katılanların %10' nu genelin ise % 0,5'ini oluşturmaktadır. Aslında satın alma eğilimleri itibariyle bu sınıf önemlidir ve tüm anketin bütününün olduğu gibi, Türkiyemizin sosyal katmanlarının satın alma, gelir dağılımına da ciddi derecede işaret etmektedir.
- 500-1500 TL aralığında bulunan üç kesimin ankete katılanların içinde yeri %17, genel de ise %0,85'ine tekabül etmektedir. Bu kesimde yüksek gelir sınıfına mensuptur.
- 1500 TL ve üzerinde çıkan sonuç hem çarpıcı hem de çok etkileyicidir. Zira ülkemizde toplumsal piramidin baş aşağı döndüğünü göstermektedir. Burada sadece diğer maddeler için yaptığım okumaları yapıp geçmeye gayret edeceğim. Bu grup ise ankete katılanların %12 sini oluştururken genelin %0,6 sını oluşturmaktadır.
- Yukarıdaki üç seçkin kesit ise katılımcıların %38'ini, genelinse %1,95'ini oluşturmaktadır.