menu

kokox

stickymenu

SCHNEIDER ID DOLMAKALEM

Bu seferki delikanlımızın adı SCHEIDER ID. Alman menşeiili SCHNEIDER firması tarafından üretilmiş. Her halinden anlaşılacağı gibi Alman mühendisliğinin tüm tipik özelliklerini görebilirsiniz. Zaten bu dolmakalemi elinize aldığınızda da ciddi bir emniyet ve güven duygusu hissediyorsunuz. Dokunuşu sıcak bir dolmakalem. Türkiye İthalatçısı Tekiner Group tarafından ricamız üzerine test etmek için bize ücretsiz olarak gönderildi.
Bana göre yapı itibariyle teknik ile
avant-garde izlerin isyankar bir ruhla yumuşak hatlarda buluşması diyebilirim bu dolmakalem için. Kapağı düşmelerden ve çarpmalardan etkilenmemesi için son derece kaliteli ve kalın tabakadan oluşan bir kauçukla üretilmiş ve üzerinde güzel bir fontla ismi işlenmiş.
Dolmakalemlerde hep zayıf ve ihmal edilen kapak klipsi muhteşem iyi ve kuvvetli tasarlanmış. Yani kendisi kırılır ama klipsine hiç bir şey olmaz garantisi verebilirim. Hatta öyleki biraz kalın kumaşlı, blue-jean tarzında kumaşlı ceplere takılmasında fayda var. Bu yapısıyla ben motorsiklet sevdalısı dolmakalem severlere hararetle tavsiye edebilirim. Hatta şu anda 3 motorcu arkadaşım tavsiyem üzerine satın aldılar ve severek kullanıyorlar. Bu dolmakalemde sizinde gördüğünüz gibi metal ile akriliğin güzel bir birlikteliği var ve son derece iyi, sağlam bir işçilikle evlendirilmişler. Kapağın gövde kısmına oturuşu ve sağlam kapanışı kullanana büyük bir güven veriyor. Kolay değil tabii, bu dolmakalem arkasında meşhur Schneider toplarını üreten çelik sanaiinin metalürji ve mekanik bilgisi var. Yani öyle böyle bir şey değil. Elinizde tutarken dikkatli olmak lazım..
Gövde ya da fıçı, başka bir deyişle mürekkep haznesi kısmı füme akrilikten imal edilmiş ve içi gözüküyor. Gizemli bir havası var. Bu transparan gövde ona bir dişilik, seksilik ve önemli miktarda gizem katmış. Gövdenin akrilik transparan bölümü uç kısmına geniş, parlak ve krom bir metal bilezik ile vidalanıyor. Çok hoş bir detay olarak isyankarlığına gövdede vurgu yapılmış bu bilezik ile. Teknik olarakta gövdenin uç kısmına son derece sağlam vidalanmasını sağlıyor. Gövdenin sol taraftaki en tepe kısmı ise kauçuk kapağıyla uyumlu bir malzeme ve desenle sonlandırılmış.
Schneider ID ambalajından bir adet ufak kartuş mürekkebi ile çıkıyor. Ambalaj içinde ID ailesini tanıtan kendi renklerine uygun bir kullanım talimatı ve broşür var. Bu ufak kartuşun son derece kısıtlı mürekkep kapasitesine göre SCHNEIDER ID nin gövdesinde sihirli bir bölüm varki onuda yazımızın sonuna saklıyorum.
Schneider ID nin üzerinde yeni nesil sağlam bir çelik uç var. Ucu standart olarak M yani orta kalınlıkta bulunuyor Türkiye pazarında. Uç kısmının ucu Alman harikası bir iridium topla taçlandırılmış ve çok iyi kalitede. Ucunun bu özelliği yumuşak ve dans eder gibi bir hissediş veriyor onunla yazan kişiye. Damak kısmı ucuna yeterli miktarda mürekkep gönderecek kanallarla imal edilmiş. İnce mürekkeplerde bu dolmakalem ıslak, kalın mürekkeplerde ise yarı ıslak karakterde davranıyor.
Bana kalırsa uç tasarımı ve ucunun kalitesi itibariyle Lamy ler ile kafa kafaya çarpışır ve kendini kanının son damlasına kadar savunur. İş fiata gelirse Lamy nin işi son derece zor. Çünkü Schneider ID nin performansında bir kalemi Lamy nin yarı fiatına alabilirsiniz. Dolmakalem camiasında SCHNEIDER ID yi Lamy den üstün gören bir çok dostuma göre SCHNEIDER daha tercih edilir. Zira Lamy lerde tırtıklı uca benim rastladığım gibi çokça rastlanılıyor. Bir de Lamy nin Türkiyedeki kibirli bir ithalatçısı varki sormayın. Alt tarafı 2 Euroluk uç değişimi için bana salak muamelesi yapmışlardı. SCHNEIDER ID nin üç rengi bulunuyor. Renk ayırımı gövde üzerindeki uç kısmının rengi ile belirleniyor. Bunlar magenta, fıstık yeşili ve tamamen siyah renkteler.
Mürekkep olarak ben magenta ve portakal tonlarını yakıştırdım. Ve yazım testlerini kendi imalatım olan (yakında piyasaya çıkacak) ANIKI Mandarin bir mürekkep ile yaptım.

Gelelim en önemli konuya. Bu kadar özelliğe göre fiatı sağlam 100 Ytl nin üzeri falan gibi düşüneniniz varsa yanılıyor. Piyasada 26-30 YTL arasına satılıyor. Benim size tavsiyem piyasada olan Parker IM gibi kötü 1 dolmakalem alacağınıza SCHNEIDER ID den iki farklı rengi aynı bedele satın alabilirsiniz. Eğer yeni dolmakalem kullanmaya başlayacaksanız, her zaman sizde yeri ayrı olacak çok çok iyi bir dolmakalem SCHNEIDER ID.
Farkındayım SCHNEIDER ID ile ilgili büyülü bir bölümü yazacaktım. Yazımız uzadığı için onu da bundan sonraki yazıma bırakıyorum. Biliyorum, çatlayacaksınız ama ben de yazılar için uğraşırken bayağı yoruluyorum. Her şeyi hazır olan bu yazı için bile 2 gün gerekiyor. Artık ne yapayım azıcık sabır diyorum...


Önemli Not, Lütfen Okuyunuz !
27 Mart 2011 tarihinde kalemmerkezi.com sitesinde Şubat ayı sonuna kadar 27YTL den satılan SCHNEIDER ID Dolmakalemin fiyatı aşırı bir fiyata yükseltildiğini farkettik.
Bu yukarda değindiğimiz fiyat-kalite eğrisini çok negatif yönde etkilemiştir. Ve bu görüşümüz şu anda bozulmuştur. Aradaki fiat farkı euro para biriminin artışı ile izah edilebilecek cinsten değildir.


SCHNEIDER ID Dolmakalemin Karnesi

Tasarım ve Ergonomi.
Yüksek Güvenlik Sağlayan Yaylı İç Kapak.
Uç Kalitesi.
Yazım Kalitesi.
Şeffaf Gövde.
Mürekkep Kapasitesi.
Sağlamlık ve ötesi.
Yarı Islak ve orta hızda.
Parmak Ucu Ergonomisi.
Sağlamlık ve estetik katan kauçuk kapak.
Kaliteli Iridium Uç.
Kapak Klipsi ve Sağlamlığı.
Fiat-Performans Eğrisi Kötü (27 Mart 2011).
Kauçuk Kapak zamanla eriyebilir korkumuz var.






blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin

Follow by Email

 
web stats Proxy

E-Postayla İzle