menu

kokox

stickymenu

UCUZ AMA KALİTELİ KALEMTRAŞ

Kalemtraşlara bu ara takık dolaştığım için sıcağı sıcağına küçük araştırmamı yazmak istedim. Bu kalemtraş takıntım çocukluğuma dayanıyor. Kırtasiye merakım teyzemin ve eşi eniştemin Rabak bakır şirketinden bana hediye getirdikleri kırtasiye malzemeleri ile başladı. Yavuz eniştem güzel adamdı. Basketbol hakemi, beni maçlara götürür, adı Yavuz benim sevdiğim geminin adı, Bahriyeli hem de. Bana elleriyle çok güzel kalem ucu açar ve zımparayla düzeltirdi. Yazısı özelliklede rakkamları yazışı çok güzeldi. Ben de 2 sayısı ve 7 sayısını onun gibi yaparım. Kalemleri hırpalamamak için bıçakla değil jiletle açardı. Ben takılmayayım da kimler takılsın. Bir de, bu benim şövalye falan diye anlattığım A.W. Faber JANUS kalemtraş yüzünden siz okurlarımı üzmüş olabileceğim aklıma geldi. Millette yok, ben ballandıra ballandıra anlatıyorum. Üstüne de Gülen kardeşimizin kalemtraş satınalmasında bilirkişi olarak bulunmamdan ötürü tam zamanıdır diyerek piyasada bulunan ucuz ama kaliteli kalemtraş araştırmamı paylaşayım dedim.
Öncelikle kalemtraşlarda ben aşağıdaki kriterlere bakıyorum;
  1. Geniş açılı ve uzun bir bıçağa sahip olup olmadığı.
  2. Bıçağının kalınlığı.
  3. Bıçak metalinin kalitesi ve keskinliği.
  4. Ana gövde malzemesi.
  5. Ergonomi.
  6. Çıkardığı yonganın düzgünlüğü.
  7. Uç uzunluğu.
  8. Uç kırıp kırmadığı........
Bu incelemede ben ancak yakın çevremde bulabildiğim kalemtraşlardan ancak iki tanesini incelemeye ve tanıtıma değer buldum. İkiside Çin malı. Kırmızı olanının markası COLER. Sarı olanın markası ise RUBENIS. RUBENIS piyasaya Çinden bir çok kırtasiye ürünü getirerek pazarlayan yerli bir firma. Her iki kalemtraşın gösterdikleri karakter birbirlerine çok yakın olduğu için karşılaştırmalı değerlendirme yerine tek bir değerlendirme yazacağım.
Her iki kalemtraşta geniş açılı ve uzun bir bıçağa sahipler ve sağlam olabilmesi için bıçak iki noktadan vidayla gövdeye tutturulmuş.
Her ikisinin de bıçak kalınlığı iyi değil ama iş görüyorlar.
Söz konusu iki kalemtraşın bıçak metal kalitesi iyi değil ve paslanma ihtimalleri var. Fakat keskinlikleri çok iyi.
Ana gövdeleri her ikisinin de plastik ev ihtiyacı görecek vasıfta. Kırmızı olanının plastiğinde bir miktar silikon kullanıldığı için kırılmalara karşı daha mukavim hissi veriyor. Sarı olanı daha sert bir plastikten üretilmiş.
Her iki kalemtraşta ergonomik ve elde rahat tutuluyorlar. Kırmızı olanın kalemi sokmak ve yongaları dökmek için iki adet açılıp kapatılır sağlam kapağı var. Sarı olanın ise bu özellikleri olmadığı gibi kapağı iyi kapanmadığı için sürekli açılıyor ve parmakla üstüne baskı uygulamak gerekiyor. Bu sebeplerden kırmızı olanı çantanızda daha emniyetli taşınabilir.
Söz konusu kalemtraşlar kesik kesik yonga çıkartmıyor ve kurşunkalemin ahşabında iz bırakmıyorlar. Ahşapta uç açma işleminden sonra dikey bıçak izleri kalmıyor.
Uç uzunluğu, ahşapta açılan bölüme oranı son derece iyi. Grafit ucu, ahşaptan en uca doğru sağlam bir açıda açıyorki bu da ucun hemen kırılmaması, uzun dayanması anlamına geliyor.
İki kalemtraş ta 10 denemenin onunda da hiç bir şekilde uç kırmamıştır. Burda bir tespitimi sizlere nakletmek isterim. Aslında kalemtraşlarda uç kırılmasının bir sebebide kullanılan ahşap malzemenin yumuşaklığı ve bizim kalemi kalemtraştaki yuvaya fazlaca bir kuvvet uygulayarak itmemizdir. Bu durumda yuvasına büzülerek giren kalem daha fazla ileri giderek bıçakta yanlış açı oluşturmakta ve ucu da kırmaktadır. Yani biraz nezaket ve sabır diyorum güzel bir uç için.
Her iki kalemtraşımızda ortak bir negatif taraf var. İkisi de grafit ucu çok çok sivri açıyor. Bu da kurşun kaleminizin hafifçe en ucunun biraz hırpalanmasına sebep oluyor. Oysa mükemmel olan bir kalemtraş ucu hafif küt bırakmalı. Bu negatif yan HB tipi yarı sert kalemlerde canınızın sıkılmasına sebep olurken 2B gibi yumuşak kalemlerde farketmeyebilirsiniz.
Gelelim zurnaya ve zurnanın zıırrrt dediği yere.. Sarı olanın fiatı 1 YTL kırmızının ki 1.5 YTL. Bana göre fiat performans ilişkileri son derece iyi. Çocuklar için kırmızı olanını tavsiye ediyorum. Her ikisinin de çeşitli renkleri mevcut.

Alt tarafı iki plastik kalemtraş için amma teknik anlatıp edebiyat parçaladık.
Vallahi hepsi sizin için. Beni sizler var ettiniz..




blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy