menu

kokox

stickymenu

PLATIGNUM NO.5 STUDIO

Bu incelememize söz konusu dolmakalemimizin markası PLATIGNUM modeli ise No.5 Studio. PLATIGNUM İngiliz Mentmore firmasının bir alt markası. 1980 li yıllarda Şili piyasasında çok tutulmuş ve bu ülkede mürekkep ve kaligrafik kalemleri satılmış bir marka. Türkiye pazarında henüz satılmıyor ama eli kulağında kırtasiyecilerde boy göstermesi. Elime geçiş hikayesi ise güzel bir rastlantıyla oldu.
Geçenlerde anlattığım inceleme konusu Pelikan P55 dolmakalemden iki okuyucumuz edinmek istemişlerdi. Ben de bu dolmakalemleri satın almak için için ilçe merkezindeki kırtasiyeciye gittim. Fakat mağaza sahibi bir ikidir gidip gelişimden pirelenmiş olmalı ki bu ne yapıyor diye tepemden ayrılmıyor. Bir iki savunma hareketinden sonra anlayıp beni kendi halime bıraktı. Alacağım dolmakalemleri tanımama rağmen okuyucularımıza mahçup duruma düşmemek için bir de büyülteçle kontrol ediyorum son bir kez. Kalemlerin bedelini ödemek için kasaya yöneldiğimde kasada kırtasiye malzemeleri ithalatı yapan bir firmanın ürünlerini tanıtan ben yaşlarda bir bey daha vardı. Dolmakalemlere çok ilgili olduğumu, dikkatini çektiğini söyledi. Ben de kendisine ilgilendiğimi, anladığımı ve bir blog umun olduğunu, burada bazı incelemeler yapıp sonuçlarını yazdığımı anlattım. Kasaya kalem bedellerini tam ödüyordumki aklıma defterler gelince o reyona doğru yöneldim. Bir iki defter bakmıştımki kasada yanımda duran firma yetkilisi beyefendi yanıma gelip ceketinin iç cebinden aynı tip fakat ayrı renklerde 3 dolmakalem çıkarttı bana göstererek. Ve bana "Birini seçiniz" dedi. İlk şaşkınlıktan sonra kavuniçi olanını aldım. Kendisi, bu dolmakalemi bana hediye olarak verdiğini, incelememi ve tespitlerimi kendisiyle paylaşırsam sevineceğini söyledi. Ben de büyülteçle ilk izlenimlerimi hemen kendisiyle paylaştım. Beyefendi beni eliyle işaret edip susturarak "Aman burda değil. Zira bu kalemden mağaza sahibine bile hediye etmedim bizden mal almasına rağmen.. Lütfen çaktırmayın." dedi. Kendisine kartvizitimi takdim ederken onunkini de alarak kasada yarım kalmış ödememi tamamlayıp mağazadan çıkarken kendisine kaş göz işaretiyle teşekkür ettim. Bu gizliliğe uygun olarak ithalatçı firma ve kendisinin adını piyasa şartlarındaki rekabetten ötürü vermiyorum. Fakat kısa süre içinde piyasaya vermeyi düşünüyorlar. Kendilerine ve anlayışlarına burdan bir kez daha teşekkür ediyorum. Gelelim bu sportmen arkadaş hakkındaki yorumumuza..

Markası İngiliz olmasına rağmen üretiminin İngilterede olup olmadığıyla ilgili şüphelerim var. Gövdesinin tamamı metal ve dokunma sıcanlığını yakalamak için canlı renklerde elektro-stensil fırın boya atılmış. Uç kısmı siyah renkte silikon kauçuk karışımı sert bir plastikten imal edilmiş ve elden kaymıyor. Parmak ucundaki tutuşu, elde duruşu güzel ve gayet iyi. Ucu ve uç gövdesinin tasarımı meşhur Parker 45 i andırıyor.
Ucu ne yazık ki çelikten üretilmiş. Ama nadiren rastlanılan bir yumuşaklıkta. Zaten dolmakalemlerde belirli bir eder aralığını yakalayabilmek için üreticiler çelik uç kullanıyorlar. Çelik uç ise dolmakalemin eder aralığına pozitif, genel kalitesine ve de yazım kalitesine negatif yönde direkt olarak etki ediyor. Üzerinde normlara ve yazış karakterine göre B=Bold kalın ile Oblique arası denilebilecek bir uç var. Damak kısmı böyle bir uca bolca mürekkep yetiştirecek kadar iyi tasarlanmış. Bana göre oblique tarzda ve kalemi elinde döndürerek yazanlara çok iyi cevap veriyor. Sadece harflerin kuyruk kısımlarını uzun ve hızlı yapanlarda dönüşler sırasında kısa bir kesiklik yapıyor. Normal hızda bir yazımda çok nadirde olsa Hard Start yapıyor. Hafif gramajlı defterlerin kağıdını pek sevmedi. Ağır gramajlı 110-120-180 gr. kağıtlarda çok iyi davranıyor. Testlerimde Quink siyahla arası iyi değilken Pelikan 4001 Classic mürekkep ile iyi anlaştı. Biraz kalın yani kıvamlı mürekkep seviyor. Fakat bu durumda da mürekkep kurutup hard start a sebep oluyor. Bunun önüne geçmeniz içinde hafifce ucuna bir baskı uygulamak gerekiyor. Bu da uç yanaklarının birleştiği açıda bir probleme işaret ediyor. Yazım testlerinde Stuart Hall Co.Inc. firmasının SmartHall Executive Note Pad ini kullandık. Bu defterin kağıt ağırlığı 80 gr. ve Ph ı neutral..
Standart olarak uzun tip bir lacivert kartuş içinden çıkıyor. Sürekli kartuş aramak istemiyor iseniz piyasadaki pompa çeviricilerden birini de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Kapağı iyi tasarlanmış. Klipsi çok kuvvetli tutuyor. Kapak klik sistemli ve itilerek açılıyor. Fiziki ölçüleri ise;
Kapalı iken Tam Boy : 13.5 cm.
Kapak arkada Boy : 15.4 cm.
Çıplak Boy: 12.2 cm.
Kalınlık : 1.3 cm .
Uç Kalınlığı : B yaklaşık 1.00 mm .
Piyasada 25-30 YTL arasında satılacakmış. Genel olarak ederi fena değil. Ben piyasada bu ederden çok daha yüksek bir rakkama sahip çok ünlü markaların ürünü ama bu PLATIGNUM Studio No.5 in yanına sokulamayacak dolmakalemlere rastladım. Bunlardan bir tanesini ilerideki yazılarımdan bir tanesinde detaylıca anlatacağım. PLATIGNUM Studio No.5 in bence en olumsuz yanı scratchy bir ucu olması. Yani uç topunda zamanla yazdıkça kaybolabilecek çok ufak tırtıklar mevcut. Bu da yazarken uçtan gelen küçük tıkırtılar hissediyorsunuz o kadar..
Başka bir dolmakalem incelemesinde görüşmek üzere hoşça kalınız...




blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy