menu

kokox

stickymenu

pilot custom 823 fountain pen tricks

Pilot Custom 823 dolmakalemi tanımayanınız yok gibidir. Mahallenin en ağır abilerinden bir tanesi. Öyle, püf denilince sönecek tiplerden değil. Çok iyi düşünülüp tasarlanmış. Baştan ayağa uyumluluk abidesi. Deposu büyük ama kilometrede yaktığı o kadar yüksek değilse de bir fukara dostu da olduğu söylenemez.
Bu ağır abi çok güçlü olsa da açmazı var, söyleyeyim. Güzel öksürebilmesi için ana gövdesinin tepesindeki düğmeyi bir kaç tur saat yönünün tersine döndürüp mürekkebin uca gidiş yolunu açmanız gerekiyor. Bu bir çeşit mürekkep kapağı. Size biraz garip gelse de bu kapak, dolmakalemin kullanıcısı düşünülerek seyahat esnasında, uçakta uç tarafından mürekkep sızdırmaması için yapılmış. Seyahat ederken arka-gövde tepesindeki düğmeyi bu sefer saat yönünde döndürerek mürekkep deposundan uca giden mürekkep akışını kapatıyorsunuz.


Böylece tüm sistemi sızdırmaz hale getiriyorsunuz. Diyeceksiniz ki, böyle her seferinde yazabilmek için açıp sonrada kapatmak durumunda mıyım? Hayır. Kısa yazım seansları için bir kere açıp bir müddet bekledikten sonra kapatırsanız; uç tarafına ulaşan mürekkep size neredeyse yarım A4 sayfası yazacak kadar yetecektir. Açıp kapatılma işlemi, başta da söylediğim gibi seyahat ve çok çalkantılı, gündelik dolaşım olduğunda gerekli. Bu, belkide en çok yazılıp çizilmiş birinci hassas noktası.


İkinci hassas noktasına gelince;
Aslına bakarsanız bir üçüncüsü de var ama o da ikincisiyle ilgili. İkincisi de birincisiyle ilgili olduğu için konu geliyor ve yine mürekkep yolunun kapatılıp açılması meselesine dayanıyor. Bundan sonraki satırları gözlerinizi kocaman açıp dikkatle okumanız gerekiyor. Okumaz iseniz ne mi? olur. Ona da bir bakalım. Tırınınınnnnnn😁 Hikaye geliyor..
Yaz mevsimi gelmiş, havalar ısınmış, börtü böcek, güneş çiçek, her yer kıpır kıpır. Siz de havaya uydunuz. Yaktınız dolarları verdiniz bu abiden bir tane sipariş. Bekle, bekle en sonunda üstüne yapıştırılmış okkalı vergi makbuzuyla kapıya geliyor. Eş dosttan denkleştirip vergiyi, sonunda paket sizin oluyor. Bu kadar mücadeleden sonra paketi yırtarcasına açıp arkadaşa ulaşıyorsunuz. Öpüp koklamalar, yirin seni poncikler, selfieler havada uçuşuyor. Kenarına iliştirdiğiniz defterinizle her yere gidiyor. Seyahat ettiği için özenle şu gövde tepesindeki düğmesini saat yönünde çevirerek uca mürekkep gidişini tıkıyorsunuz. Yazmak istediğinizde de düğmeyi ters çevirerek açıyorsunuz. Her şey mutlu mesut akıp gidiyor.
Günlerden bir gün arabanızı bir otoparka park edip yakındaki kargo şubesinden size gelen bir paketi almaya gidiyorsunuz. Teslimat işlemleri, paketin size teslimi derken zaman biraz uzuyor ama ne önemi var, araba otoparkta. Aracınıza dönüyorsunuz ve paketi yan koltuğa yerleştirirken o da ne? Yan koltuk, yan kapı döşemesi mürekkep lekeleri içinde. Arabanızı perte gönderecek kadar bir facia. Atsan atılmaz satsan satılmaz. Tam bir rezillik. Dünya başınıza çöküyor tabii. Neler hissettiğinizi daha fazla yazmayayım. Allah düşman başına vermesin.
Gelin, siz arabada yokken neler olduğuna ağır çekim bakalım. Bu yakışıklı Pilot abimiz, mürekkep yolu ve arka gövdesi tepe düğmesi kapatılmış vaziyette uyuyor. Arabanın iç ısısı, yavaş yavaş 70-80-90 ları zorluyor. Arabanın içinde şekerleme yapan arkadaşın içindeki hava da başlıyor şişmeye. Bir, iki derken ısınarak genişleyen hava, en zayıf nokta olan arka düğmenin dibinden mürekkeple beraber büyük bir basınçla dışarı fışkırıyor. Bu senaryonun en iyisi. Isı ve basınç bir arada gövdesinde deformasyona da sebep olabilir.


Sonrası, ufak kıyamet. İnsandan soğuk terler boşalıyor. Bu arkadaşa, dikkat etmez, başını boş bırakırsanız size çok dert açacak cinsten. Öyle çayıra, çimene, toplantıya götürülecek tabiatta değil. Yok, ben rüzgarımı yapıcam, sahilde dolaşmaya çıkarırım diyorsanız aman ha, dikkat edin. En azından, bu arkadaşın gövde tepesindeki düğmesini sürekli açık tutmayı alışkanlık haline getirin.
Ben çok dikkatliyim, dışarı çıkartmam, sevdiceğimi dinlendiririm diyorsanız da tehlike yok değil. Pilot Custom 823, alışılmışım dışında içine temiz su çekilerek dinlendirilecek dolmakalemlerden değil. Size büyük bir kapasite sunan dolum sisteminin, artısının yanındaki bir eksi. İçinde uzun süre, su veya mürekkep tutulması yapısının çalışmasını sağlayan contaların ömrünü ciddi derecede kısaltıyor. Kuru olarak sakladığınızda bu contalar da, kuruyarak kırılıyorlar. Bu yüzden kuru saklamalarda gövde tepesindeki düğmeyi çevirerek mürekkep yolunu tıkayarak sakladığınızda, dolum sisteminin uca mürekkep gitmesini engelleyen tapa-contası, uca giden mürekkep girişine yapışıp kalıyor. Contayı temin etmek ve yapıştığı yeri temizlemek bir haylice zor.
Pilot dolmakalemi, en ortalama durumda gezdirmek istiyorsanız; tepedeki düğmeyi yarım kapatarak veya açarak gezdirin. Saklamak istiyorsanız da kuru durumda düğme açık olsun. Uçakta taşımak istiyorsanız da düğmeyi tam kapatın. Uçaktan indiğinizde ise ağır, ağır açarak iç dış basıncı dengeleyin. Zira seyahate başladığınız noktadaki yer basıncıyla varış noktanızın yer basıncı ve yüksekliği aynı değildir. Bu söylediğimi havacılıkla ilgilenenler daha iyi anlayacaktır. Pilot Custom 823 dolmakalemin zayıf noktaları olsa da dolmakalem camiasının sevilen bir siması. Sizinle de iyi geçinmesi için azıcık dikkat.




blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy