menu

kokox

stickymenu

TWSBI ECO


Dünya piyasalarında TWSBI ECO dolma kalemin boy gösterişinden bu yana uzun süre geçti. Fakat gümrük sınırlarının 22 US$ sınırına çekilmesinden bu yana yurt dışından pek dolma kalem alamaz olduk. Yurt dışından gelen dostlardan rica eder duruma düştük. TWSBI ECO dolmakalemi de bir dostum yurt dışından gelirken getirdi, sağ olsun. TWSBI ECO için sadece bloglarda yazanları okumuştum. Blog yazarlarının tamamı "iyi, hoş, bundan hası Şamda kayısı" minvalinde yazılar kaleme almışlardı. Hiç aklıma, İngilizce "TWSBI ECO issue, crack, ink leaking, feed problem" gibi sorunları işaret edecek aramalar yapmak aklıma gelmemişti. Bloglarda yazanlara bakarak TWSBI ECO dolmakalemin iyi ya da orta karar olduğunu düşünerek arkadaşıma sipariş etmiştim. Uzunca bir bekleyiş ve zorlu bir seyahatin ardından TWSBI ECO dolmakalem bana ulaştı.


Hemen paketi açtım ve yıkamak için içine temiz su çekmeye çalıştım. O da ne? Piston sıkışık, bir türlü dönmüyor. Neyse, olur böyle şeyler diyerek söküp piston sistemini yağladım. Yağladım, yağlamasına da piston belirli bir bölgeyi çok zor ve zorlanarak geçiyor. Buna da neyse diyerek güzel bir La Havle çekip bu sefer içine mürekkep çektim ve kutunun içinden çıkan kullanım talimatına göre ucunu ve damağını mürekkep kalmayana kadar bir kağıt havluyla güzelce temizledim. Aslına bakarsanız edindiğim tecrübe ile daha sonra anladım ki, gariplikler bu kullanım talimatındaki alışık olmadığımız yöntemlerle başlıyormuş. Zira bugüne kadar hiç bir dolma kalem kullanım talimatında damaktaki mürekkebi emdirecek kadar bir yönerge yoktu. TWSBI ECO da böyle bir talimat olması garibime gitti ama, bir hayır olduğunu düşündüm.


TWSBI ECO yu diğer TWSBI dolmakalemlerimden farklı olarak 1,1 mm. düz kesik uçlu sipariş etmiştim. Yazım karakterini de fazlaca merak ediyordum. Hemen kağıda hamle edip güzel bir A harfi yapayım istedim. Daha ilk harfte hüsran, hayal kırıklığı. 300 derece aksında ve 180 derece aksında kağıdı çatır çatır yırtıp uç yarığına kağıt lifleri topluyor. Uç düzeltme ve ıslah için teknik imkanlara sahip olduğumdan bu probleme de boş vererek yazmaya devem ettim. Amacım uzun süre kullanarak bu dolma kalem hakkında doğru ve detaylı bir kanaate varabilmek. Bir paragraf bitirmemiştim ki, dolma kalemin ucundan arızalı çeşme gibi mürekkep damlıyor. Neşemi kaçırmadan belki onlarca kez kullanım talimatına uygun olarak dolma kalemi doldurup temizledim. Her seferinde aynı sonuç. Var olan problemlerine ek olarak ucundan sürekli belirli bir yazımdan sonra mürekkep damlatıyor.



Bu sefer de bilgisayar başına geçerek TWSBI ECO Dolmakalemin sorunları üzerine yabancı kaynaklarda aramalar yapmaya başladım. Bir de ne göreyim, onlarca insan çeşitli platformlarda uç tırtıklanmasından gövde çatlaklarına, mürekkep damlatmaya, uç çıkmasına, piston boşalmasına kadar bir sürü problemle karşılaşmışlar. Kafama vurdum, bunları gördüğümde. Kızdım kendime, daha başında bu tip bir araştırma yapmadığım için. Aslında arkadaşım için de üzüldüm. Zamanını ayırarak bu dolma kalemi satın almak için uzunca bir yol katetti ve başka bir kıtadan buraya kadar yanında getirdi. Sevindiğim tek nokta, dolma kalem incelemelerimi uzun süre ilgili dolma kalemi incelemeden hakkında yazmama kuralımın doğru çıkmış olmasıydı. Biraz geriden takip etsem de okurlar karşısında mahçup olup onları yanlış yönlendirmiyorum.
Bu sefer da TWSBI firmasına bir e-posta yazdım, durumu izah eden. Fakat gelen cevap pek umulduğu gibi değil. TWSBI kalemin kutusuyla birlikte Tayvan'a iadeli taahütlü gönderilmesini istiyor. Anlayacağınız, işi yokuşa sürüyorlar. Zaten kalemin Tayvan'a iadeli tahhütlü gönderilmesinin maddi külfeti, neredeyse kalem kadar. Şimdi, eldeki imkanlarla onarılmayı bekliyor. TWSBI'ın benim tarafımda ilk arızalı dolmakalemi değil, TWSBI Eco. Ne yazık ki, tecrübelerin bedelleri olduğu gibi tecrübelerden ders almamanın da bedelleri oluyor. Tekrar eden arızalar ise firma hakkında bir kanaat edinmenize sebep oluyor. Bu yüzden derinlemesine bir incelemeyi daha sonraya bırakıyorum.






    Yazmak Keyiftir. Com

blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy