menu

kokox

stickymenu

Platinum 3776 Century Damak Uç Problemi / Platinum 3776 Century Feed Nib Loose


Platinum Century 3776 Bourgogne epeyce bir zamandır boy gösteren Japon dolmakalemlerinden bir tanesi. Kardeşi Platinum Century 3776 Chartres Bleu ile aynı aileden. Chartres katedraline özel bir ilgim oluşundan ötürü adı Chartres olan mavi modelini değilde yine Chartres katedralinin vitraylarındaki şarap kırmızısına benzettiğim Bourgogne modelini tercih ettim. Hatta bir çok okura tavsiye ederek edinmelerine vesile oldum.

Fotoğrafta görülen, benim Platinum Century 3776 Bourgogne M uçlu dolmakalemimi yurt içinde bir siteden satın aldım. Dün de elime ulaştı. Hemen büyük bir heyecanla yıkayıp mürekkep çekeyim istedim. Bir bardak suya daldırdım ve suyu dolmakaleme çektim. Dolmakalemi sudan çıkardığımda ne göreyim, dolmakalemin ucu ve damağı yok. Bardağın dibinde kalmışlar. Bendeki moral bozukluğunu düşünün. Uç ve damağı bardağın içinden alıp yerine oturttum ama uç ve damak girdiği yerde durmuyor, oynuyor. Bir de bunun üstüne uç ve demak yerleştiği yerde fırıl fırıl dönüyor.

Asab bozukluğuyla başladım yabancı yayınlarda ilgili kelimelerle arama yaptırmaya. Ne göreyim; benim gibi neredeyse yüzlerce insan var, aynı problemden yakınan. Kimi ucun damakla hemen dışarı geldiğini kimi ucu silerken uç ve damağın çıktığını bir diğeri ucun döndüğünü, titrediğini anlatıyor. Çözüm ise yok. Platinum bu konuda sessiz kalmayı tercih etmiş.

Gerçekten öyle bir problem ki bu, uydur kaydırla da çözülmez. Zira uç ve damak tutuş alanının içindeki yuvanın içine bol geliyor. Bu yüzden;
  • Yazarken, özellikle de benim gibi dönük yazıyorsanız dolmakalem ucu dönerek sürekli yazma açısını değiştiriyor ve böyle bir dolmakalemle yazmak kabusa dönüşüyor. Çünkü habire parmak uçlarınızda dolmakalemi istediğiniz yeni açıya döndürmek zorunda kalıyorsunuz.
  • Siz yazmak için uca baskı uyguladığınızda gevşek olan dip kısmından ötürü ucun ön kısmı damaktan çok fazla açılarak mürekkeple irtibatını kesiyor ve uç topuna mürekkep gelmiyor. Uç topuna ulaşmayan mürekkepten ötürü yazmanız mümkün olmuyor. Siz de kahır oluyorsunuz.
  • Yerine sıkıca oturmayan, yuvada aralık bırakan damak-uç grubundan ötürü aradaki boşluktan mürekkep haznesine hava kaçıyor ve kaçan havanın miktarı kadar mürekkep de uçtan veya uç dibinden damlıyor. Buyrun bir bela daha.
  • Bu kadar dert yetmiyormuş gibi, bir de bunların üstüne ıslanan ve kayganlaşan uç-damak gurubunun ne zaman ve nerde fırlayıp gideceği, kaybolacağı tehlikesi de pastanın kreması.
  • Bu problemin tek artısı; dolmakalem ucu döndüğü için uç topunun her iki yarısının her zaman kağıdı aynı açıda öpmesi. Yani tam temas etmesi.

Nasıl çözeceğim bilmiyorum ama kalemi satın aldığım hemen.com.tr İzmir Can Kırtasiyeye geri göndereceğim. Kalemdeki bu hatanın çözümü konusunda hiç ama hiç umudum yok. Zira üretimdeki bir kalıp hatası olarak gözüküyor veya malzeme gevşemesi var. Benim çözüm anlayışım bu hatanın tüm kalemlerde kalıcı olarak çözülmesi.
Benim burada sizlere ikazım;
bu dolmakalemi görerek ve dokunarak satın alın. Fotoğrafta yaptığım gibi satın almadan önce ucun kolayca dışarı gelip gelmediğini kontrol edin.



blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy