menu

kokox

stickymenu

kaweco classic sport dark brown special edition


Bu yazıya inceleme demek zannediyorum ki yanlış olacak. Zira bir incelemeden çok bir bilgilendirme olabilir.
Kaweco bir süredir Classic Sport serisinden özel sürüm(süreksiz, belirli bir dönem için üretilen) renkte dolmakalemler çıkarıyor. Bu dolmakalem de, Special Edition Dark Brown olarak adlandırılan bir tür sütlü çikolata renginin bir iki ton koyuluğunda bir dolmakalem. Bundan önce piyasaya sürülen gri(skyline) ve uçuk nane(mint) rengi olanları vardı. Ben Skyline dan sonra çocukluğumdan beri meraklı olduğum bu çikolata gövdeli Dark Brown modelini denemek istedim.

Kaweco Classic Sport Dark Brown aynı ailedeki dolmakalemler ile birebir aynı özelliklerde. Hiç bir farkı yok. Detaylı incelemesini okumak isteyenler daha önce incelemesini yaptığım yazıya burayı tıklayarak ulaşabilirler. Bu yüzden çok fazla detaya inmeye pek gerek yok.

Tüm Kaweco Classic Sport kalemlerin plastiklerinde görülen, sebebini bilmediğim fakat hammadde seçimiyle açıklanabilecek garip bir beyazlık bu dolmakaleminde gövdesinde mevcut. Bu garip görsel efekt insanı ciddi rahatsız ediyor. Zira rengin kökünü göremiyor ve kalemi doğru dürüst algılayamıyorsunuz. Sanki yüzeyde mat şeffaf bir tabaka var. Zannediyorum bu mat şeffaf tabaka yüzünden Kaweco Classic Sport serisi dolmakalemlerin özellikle koyu renkleri bir müddet sonra bir matlaşma göstermeye başlıyor. Bu matlaşmayı ben ne yaparsam yapayım gidermeyi başaramadım. İlginç olan erken dönem Kaweco Classic Sport Blue Chess ve Blue da böyle bir matlık ve yüzey garipliği yoktu. Muhtemeldir ki Kaweco belirli bir dönem sonra plastik hammaddesinde bir değişiklik yaptı.


Ben Kaweco yu geçmişte ürettiği dolmakalem modellerine sadık kalışı ve II. Art Deco dönemin çizgilerini taşımasından ötürü seviyorum. Bu döneme daha çok yakıştığını düşündüğüm için Dark Brown(koyu kahverengi) olanını seçtim. Ait olduğu dönemi daha bir vurgulaması için Kaweco nun yeni piyasaya sürdüğü Deluxe Vintage serisi yeni klipslerinden bronz renkli olanıyla süslemek istedim. Bu arada belirtmrliyim ki, ülkemizde Kaweco kalemler klipsi dahil satışa sunuluyorken yurt dışında klipsiz olarak satılıyor. Gerçi, taç kısmı ve ucun altın kaplama oluşu klips rengiyle tezat teşkil etse de ben, başıma çok iş açan kızıl altın takıntımdan vazgeçemediğim için "uysa da uymasa da" diyerek sipariş ettim. Yanında bir de altın kaplama Deluxe Vintage Klips den sipariş etmiştim ama CultPens ellerinde son anda kalmadığı için göndermemiş. Elime ulaştığında bir de bu altın Deluxe klipsle fotoğrafını sizlerle paylaşırım. Gerçekte bu Vintage Deluxe klipsler, gerçek Deluxe serisi dolmakalemlerin önemli bir alemeti farikası. Sadece biz de değil tüm dünyada da var olan "Doğan görünümlü Şahin vaziyeti" yüzünden Kaweco yeni pazar açabilmek için bu klipslerden Sport serisi için de üretmeye başlamış ve stoklarda kalmama durumuna bakılırsa da ciddi bir ilgi görmüş.


Kaweco dark Brown dolmakalemin üzerinde bu serinin bildiğimiz altın kaplama çelik uçlarından var. Bu serinin uçları ne yazık ki değişemiyor. Uç olarak siyah veya beyaz renkli tutuş alanını satın almanız gerekiyor. Fakat bu uçlarda da sadece krom renk seçeneği olduğu için insanı altın rengi detaylarla birleşince rahatsız ediyor. Bir de benim gibi bronz bir detay koyarsanız, dolmakalem olur, hem kel hem fodul. O da yetmez 4 tane de çelik jant takarız, süper olur süper. Doğan görünümlü şahinle mutlu oluruz.




blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy