menu

kokox

stickymenu

CONKLIN ENDURA DOLMAKALEM İNCELEMESİ / CONKLIN ENDURA FOUNTAIN PEN REVIEW


Bu incelememdeki dolmakalemin adı CONKLIN ENDURA. Bu dolmakalem tip olarak yeni değil. Conklin firmasının ilk ürettiği çok yüzlü Endura dolmakalemlerin yuvarlatılmış olanı. Ardılı, çok yüzlü Endura 2010 üretildikten sonra 2013 yılında bu resimde görülen yuvarlak hatlı, kesik tepeli olanı üretilmiş.

TARİHÇE / HISTORY


Conklin 1879 yılında üretime başlamış bir dolmakalem firması. Bir dönem efsane modelleriyle pazara yön vermiş olsa da uzun süre üretim yapmadı, uykuda kaldı. Daha önceki Conklin yazılarımda da ifade ettiğim gibi ABD markalarının derlenip toparlanıp hayata döndürülmesi için uyandırıldı ve bir müddettir üretim yapıyor. Conklin, tekrar doğuşunun başarılı olması için geçmişte çok ses getirmiş modellerini yeniden üretmekle işe başlamış. Bu noktada belirli bir satış hacmini yakalamış olsa da, başarısı hakkında ciddi endişeler var. Daha fazlası için Conklin Endura Kısa Bakış yazısı okunabilir.


Conklin Endura dolmakalem de aynı büyük ağabeyi Mark Twain Crescent Filler gibi uzunca, yakışıklı ve pek gösterişli bir kutuda geliyor. Ben içini tabuta benzetmiştim ama hakkını yemeyeyim. Kutuda dolmakalemi saten kumaşların içine koymuşlar ki anlayın debdebeyi, tantanayı. Hatta kutuyu ilk açtığınızda "Padişahım Çok Yaşaa !" diyesiniz geliyor. Azamet ve ihtişamda o denli ileri. İsterseniz ben kutu konusunu bırakayım. Saten kumaşa şimdi iki sayfa yazarım, sizlerde baygınlık geçirirsiniz. Sizlerin akıl sağlığını korumak adına hemen gövdeyi inceleme geçiyorum.

GÖVDE / BODY


Conklin Endura dolmakalemin 2013 verisyonunda önceki tipindeki gibi Dorik sütun yüzeyleri yok. Farklılaştırmak adına tüm yüzeyleri traşlayarak silindirik bir gövde oluşturulmuş. Silindirik gövdenin önemli avantajı ise en yüzksek seviyede tutuş konforu sağlaması. İncelemedeki rengin adı Maroon/Taupe. İngilizceden bu rengi tahvil edersek Kestane rengiyle boz gri harmanı gibi bir şey ortaya çıkıyor çıkmasına da, alakası var ise bana bir anlatın aşağıda da ben de bileyim. Bana göre mat şarap renginin içine gri/kahverengi parçacıklar yerleştirilmiş. Parçacıklar parlak değil de mat seçilmiş ki eski havasına sadık kalınsın. Denge merkezi kapak arkaya takılmadan bir haylice geride olsa da tutuş ve yazma konforu güzel. Kapak kapatıldığında ağır kapak malzemesi yüzünden denge merkezi çok öne kayıyor. Bu haliyle çok dikkatli olmalısınız. Zira dolmakalemi her an elinizden düşürebilirsiniz.

Kapak ve arka gövdenin tepeleri derinlik duygusunu arttırıp dolmakalemi irice gösterebilmek için kesik olarak üretilmiş. Bu kesik tepe formu takıldığı ya da sürtündüğü yüzeyleri çizebilme tehlikesini de beraberinde getiriyor. Conklin tüm dolmakalemlerinin kapaklarında makas tipi dediğimiz bir klips türü kullanıyor. Bu klips tipi Conklin'in kendi buluşu. Basılarak tutunma ağzı açılan bir klips türü. Klips yardımıyla dolmakaleminizi bir yere asmak istediğinizde parmağnızla klipsin üst tarafına bastığınızda klipsin ağzı açılarak oturacağı yere rahatça giriyor. Conklinin bu klipsi oldukça başarılı. Zira çok kalın yerlere dahi kuvvetlice tutunabiliyor ve sonra tekrar eski konumuna dönebiliyor. Endura'nın tüm detayları altın kaplama ama ben kaplamasını biraz zayıf buluyorum. Tüm Conklin dolmakalemlerde genişçe bir kapak bileziği kullanılıyor. Bu da Conklin dolmakalemleri göz alıcı hale getirirken çok da zengin gösteriyor. Kapak bileziğinin üstünde herhangi bir yazı ya da alamet-i farika yok. Genel gövdeye bakış olarak güzel ve zengin gözüken bir dolmakalem. Gövde malzemesi herhangi bir açıklama olmamasına rağmen tecrübelerime dayanarak akrilik/reçine karışımı olduğunu söyleyebilirim. Yarı mat yarı parlak bir görünümü var. Bu parlaklık seviyesi dolmakaleme ayrı bir asalet katmış. Çokça "burdayım" diye bağırmıyor. Arka gövdeye çok sırıtmayacak şekilde marka, model, üretim yeri bilgileri sırıtmayacak şekilde lazer ile işlenmiş. Ben bu ABD firmalarının arka gövdeye bu bilgileri işlemelerine bayılıyorum. İnsan ileriki yıllarda hangi model ve marka olduğunu rahatça hatırlıyor. Bu gövde yazıları bir tür kitabe gibi. Bu sayede dolmakalem hakkında daha rahat bir geçmiş okuması yapabiliyorsunuz.

DOLUM SİSTEMİ / FILLING SYSTEM


Conklin Endura'nın dolum sistemi ya kartuşla ya da içinden çıkan dönüştürücü pompa ile. Kutunun içinden bir kutu gibi gözükmesine rağmen iki adet siyah kartuş çıkıyor. Enduran'ın en dikkat edilmesi gereken kısmı dönüştürücü pompanın ön gövdeye takılması. Zira dönüştürücüyü ön gövdeye iterek değil vidalayarak takıyorsunuz. Burada çok dikkatli olun. İnce vida dişlerine sahip olan dönüştürücü pompayı nazikçe ön gövdeye vidalamak gerekiyor. Hatta bu dönüştürücü pompayı yerine oturtmadan ince vida dişlerine bir miktar silikon gres sürülmesinde fazlasıyla faide mülahaza ediyorum. Bana göre bu vidalı dönüştürücü sistemi son derece yarayışlı. Bu yüzden Conklin'i tebrik etmek lazım. Bu vidalama sistemiyle dönüştürücülerin dibinden arka gövde içine mürekkeb sızdırması ve hava kaçırması engellenmiş. Bir miktar dikkat etmek gerekiyor, o kadar.

UÇ ve DAMAK / NIB and FEED


Bu bölüm, Conklin Mark Twain Crescent Filler dolmakalemde yazdıklarımla bir miktar tekrara girecek. Zira Mak Twain Crescent Filler ile Endura'nın uç ve damağı bire bir aynı. özellikle yurtdışı kullanıcılarının ve benim de sıkıntı duyduğum en önemli kısım uç ve damak. Zaten yurtdışındaki kullanıcılardan uç/damak bölgesinden ancak 10 üzerinden 5 puan alıyor. Bana uç düzeltmesi ve damak akış problemleri yüzünden birden fazla geldiği düşünülürse insanlar hiç de haksız değiller. Bu hemen hemen bütün Conklin dolmakalemlerin açmazı şu anda. Uçları maalesef kalitesiz çelik uçlar ve son kontrolleri de bir haylice dikkatsiz. Uçlarının durumu bu derece vahim olmasına rağmen çelik uç malzemesinin inceliğinden ötürü şaşıtıcı bir yarım esneme yapabiliyor.
Medium uçlu olanının daha az problemli olacağını düşünerek Medium uçlu olarak satın almış olsam da,Conklin'lerin tırtıklı tabiatının bir miktar da altında uç kalınlıkları yatıyor. Conklin aslında bir ABD dolmakalemi gibi gözükse de tabiatındaki bir çok öğe, onun bir Asyalı olduğunu söylüyor. Bunlardan bir tanesiyse dediğim gibi uç kalınlıkları. Conklin dolmakalem uçları Japon standartındaki uçlar gibi hat çekiyor. Yani Conklin'in Medium=Orta hat kalınlığındaki ucu Fine=İnce yazıyor. Düşününki; kuru bir dolmakalem, ince hat kalınlığında ve uç topu köşeli bir de tırtıklı. Dediğim gibi uç ve yazım performansı beni hayal kırıklığına uğrattı. Neredeyse yabancı kullanıcılarının tamamı benimle aynı izlenimi elde etmişler. Kuru ve tırtıklı uca sahip bir dolmakalem. Ben, Conklin den bu dolmakalemde daha iyi bir çelik uç ve İridium topu kullanmasını beklerdim.


Conklin dolmakalemlerin uç kalınlıklarına bir miktar açıklık getirmek içinse yukarıdaki yazım örneğini buraya eklemekte fayda var. Benim dolmakalemimdeki uç Medium=Orta olmasına rağmen Fine=İnce bir hat genişliği veriyor. Burada mürekkebin ve kağıdın hat kalınlığına etkisi ihmal edilmiştir.

FİYAT PERFORMANS / PRICE vs. PERFORMANCE


Gövdesi ve detayları iyi ve gösterişli olan Conklin Endura dolmakalemin piyasamızdaki fiyat aralığı 300-350TL. Bana göre bu yazım performansındaki bir dolmakalem için bu fiyat bandı bir haylice yüksek. Fakat bizim piyasamızda, ne yazıkki Yazmak Keyiftir ve diğer dolmakalem sitelerinin sebep olduğu dolmakalem modası yüzünden satıcılar fiyatları aklın alamayacağı kadar şişirmiş durumdalar. Üzülmemek elde değil. Ne yazık ki, ben dolmakalem üzerine yazarken siz okuyucu ve dolmakalem sevenleri kazıklattırdığımı düşünmeye başladım. Bu dolmakalem ABD de 100$ mertebesinde. Orası için bile yüksek bir bedel. Bana kalırsa 65-85$ aralığında olmalı fiyatı. Bu sebepten 2011-2012 arasında ABD de bir çok satıcı ürün yelpazelerindeki Conklin dolmakalemleri indirim yaparak hızlı bir şekilde stoklarından boşalttı.
Ben bu dolmakalemi markakalem.com dan satın aldım. Piyasadaki en alt fiyatı burada bulabilmiştim. Neden satın aldığım sorusuna da gelirsek; ben eski Conklin Nosac dolmakalemleri sevdiğim için bu markaya bir gönül bağım vardı. Tabiidir ki benim gibi gönül bağı olanlar satın alabilir. Yurtdışından getirtmek yerine ülke şartlarında satın alabilmek güzel bir imkan.

TEKNİK ÖZELLİKLER / TECH. SPECS.

  • Kapaklı Tam Boy Uzunluk
  • 13,95 cm.
  • Kapak Arkada Uzunluk
  • 16,16 cm.
  • Uç Uzunluğu Kökten İtibaren
  • 2,21 cm.
  • Gövde Çapı En Kalın Yerde
  • 1,31 cm.
  • Kapak Tam Uzunluğu
  • 6,31 cm.
  • Kapak Çapı Bilezik Hariç
  • 1,50 cm.
  • Uç Tipi
  • Çelik
  • Uç Topu
  • İridyum Değil
  • Uç Esnekliği
  • Yarım
  • Yumuşak Yazım/Yaylanma
  • Orta/340 grf.
  • Gövde Malzemesi
  • Akrilik/Reçine
  • Dolum Sistemi
  • Kartuş+Dönüştürücü
  • Üretim Yılı
  • 2013
  • Sınırlı Üretim
  • Hayır

    GENEL / OVER ALL


    Genel itibariyle hoş detaylara sahip bir dolmakalem olan Conklin Endura, dolum sistemindeki kullanıcı dostu detayı ne yazık ki uç konusunda gösterememiş. Bu yüzden pek hoş olmayan bir yazım hissine sahip. Kullanıcısını extra masraf yapmaya zorluyor. Ben Conklin'i tanıtmak amacıyla bir üçlü set halinde satın almıştım ama gördüğünüz gibi üzgünüm. Bakalım bu üçlemenin üçüncüsü Conklin Symetrik dolmakalemi yazarmıyım, bilemiyorum?






    blog comments powered by Disqus

    YARARLI LİNK TABLE

    YARARLI ŞEYLER ATLASI

    DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

    YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

    MÜREKKEP TAKAS

    SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

    Thumb Last Posts

    YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

    Defter Murekkep Last Five

    TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

    Son On Yazi

    DUMMY
    YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

    Defter Kagit Kategori

    TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

    PopPostText

    Popüler Yayınlar

    Popüler Yayınlar For Mobi

    EpostaTakip

    EPostayla Takip Edin
     
    web stats Proxy