menu

kokox

stickymenu

KAWECO KALİTE PROBLEMLERİ / KAWECO QUALITY ISSUES


İnsan kalem kılıflarını niye alır ki?. Kalemleri zarar görmeden rahatça istirahat edebilsinler ve uzun yıllara dayansınlar diye tabii ki.

Ben uzun yıllardır Kaweco dolmakalemleri kullanıyor ve seviyorum. Kaweco 1980 lerde geçirdiği sarsıntıdan sonra üretimini durdurup uykuya yatmış ve 2000 lerde İtalyan bir dağıtım tröstü sayesinde yeniden uyandırılıp nostaljik kalemler yeni dalgasının içinde dünya pazarlarına farklı sloganlarla pompalanmaya başlamıştı.

Kaweco'nun yeniden üretilir olması benim için kaybedilen sevgiliye ulaşmaktı, bir anlamda. Heyhat, gelin görün ki mabet gitmiş minber yerinde ama büyük ölçüde o da kaykılmış. Arananın, beklenenin mazide kalmış görüntü ve kalitesinin yerinde ise İtalyan üretim anlayışının makyajıyla yeller esmekte.

Kaweco kalem kılıflarının yeni versiyonunu aldığımda ne yazık ki hissiyatım bu idi. Yine de satın aldım eski sevgilinin muazzez hatırasının bir simgesi olarak. Eve döndüğümde açıktaki Kaweco Sport'larımdan iki tanesini içine yerleştireyim de fukaralar sevdicekleri tarafından sarıp sarmalansınlar istedim. Fakat ne mümkün. Benim hissiyatımla Güldeste misali iki kalemlik kılıfa bir buçuk kalem zor zahmet giriyor. Kabili yok iki kalem girmesinin. Giren Kaweco sportlardan birinin de boyu fazla geldi.


Hal böyle olunca, 6-7 yıl önceki aynı Kaweco kılıfını yanyana koyarak inceledim. Eskisi ile yenisinin derisi arasında ciddi fark var. Hatta yenisini bir ucundan test ettimse de derisi hakkında şüphelerim oluştu. Kılıfın iç boy kalıbının farklı ve ufak oluşuna şaşmamak elde değil. Aynı markanın tek bir model için yaptığı kılıflar zaman içinde farklılaşmış fakat kalemleri hala aynı boyda. Bu da bir muamma. Makyajdaki kaş ile göz arasındaki malumunuz ilişki ortaya çıkıyor, sağ taraftaki kalem kılıfında.

Kaweco'nun dikkat etmesi lazım. Hızlı ve ucuz üretim gailesiyle güzelim markasının güvenirliği ve kalitesi de uçup gidiyor.






blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy