menu

kokox

stickymenu

Jinhao 992 Fountain Pen Crack Issue / Gövde Çatlakları


Her zaman tekrar ettiğim bir şeydir, dolma kalem incelemelerinin hemen yapılmaması konusu. Zamana yayarak, geçen süre içinde çeşitli tecrübelerle olgunlaşan dolma kalem incelemeleri daha bir hayıra vesile oluyor. Ne kadar iyi, siz de alın, pek de hoş motifli yazılar kolaya kaçmak olurken incelemeyi kaleme alanın da bilgi ve tecrübe seviyesini gösteriyor. Bunun ötesinde bir de okuyucuları hafife almak gibi bir durum söz konusu ki, bu hem çok büyük bir ayıp hem de ciddi bir sorumsuzluk, saygısızlık. Daha önce Jinhao 992 dolma kalem için kısa bir tanıtım yazısı yazmıştım. Yaklaşık bir aydan fazla süredir kendisini günlük kullanıma almıştım. Benimle aynı zamanda getirtip kullanmaya ve satmaya başlayanlar oldu. İlk başlarda fena gitmiyordu ve ben de yabancı sitelerden de incelemelerini okuyordum. Bir ara bir sitede çatlak oluşturduğuyla ilgili bir yazı okuduysam da münferittir diyerek üzerinden atladım. İkinci, üçüncü, beşinci derken salgın hastalık olduğu anlaşılan çatlak, havaların ısınmasıyla birlikte benim elimdeki dolma kalemlerden birinde de oluştu. Aslında ilk geldiğinde şüphelenmedim değil ama insan üstüne kondurmak istemiyor. Çatlağın oluştuğu yer, tüm öteki vakalarla aynı yer. Fotoğrafta da görüleceği gibi arka gövdenin tepesine takılan tapanın olduğu bölge. İmalat tekniği bana biraz sakat gelmişti. Jinhao kalıpta zorlandığı için buraya bir tapa koymayı uygun görmüş. Sıcak teknik yerine soğuk teknikle yerine oturtulan tapa ne yazık ki ana gövdeyi zorlayarak arka gövdenin tepe bölgesi altından çatlamasına sebep oluyor. Ve en tehlikelisi bu çatlağı dolma kaleme güvenmeye başladığınız bir anda oluşturuyor. Neden tehlikeli olduğunu söylüyorum? Çünkü yerli, yabancı sitelerde bu kalemin eyedropper=gövde dolum yapılabildiğiyle ilgili bilgilendirmeler mevcuttu. Ne yazık ki problemi sonradan çıkarması yüzünden bence en tehlikeli cins arıza diyebilirim. Bu durumda dönüştürücü ile bile kullanıyorsanız, risk alıyorsunuz demektir. Keza dönüştürücü dibinden ya da dönüştürücünün girdiği damak arkasından yaz aylarında mürekkep sızma ihtimali var. Buralardan sızan mürekkep de arka gövdede oluşan bu çatlaklardan cebinize akabilir.

Bayram öncesi tatsız bir haber olduğunun farkındayım ama Jinhao'nun daha iyi ürünler yapması ve sizlerinde zarar görmemesi için yazmak gerekliydi. Bunun yanında, Yazmak Keyiftir sizleri, gömlek, ceket veya pantalondan kurtardı diye düşünmekten de kendimi alamıyorum. Hepinize mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir bayram dilerim.




    Yazmak Keyiftir. Com

blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy