menu

kokox

stickymenu

CHRONODEX VE ANIKI DEFTER / CHRONODEX AND ANIKI NOTEBOOK



Bugünlerde herkes ajanda derdiyle meşgüldür. Gelen giden promosyon ajandalar, arananlar, bakılanlar ve isteklerimize uymayanlar. Bu tip sıkıntıları ben de yaşayıp bildiğim için uzun yıllardan beri düz beyaz defterlerimi ajanda haline getirdiğim ve günlük akışı da planlayabildiğim ülkemizde pek tanınmayan iki sistemden ilkini tanıtmaya gayret edeceğim.

Bu sistemin adı Chronodex. Honkonglu Patrick Ng tarafından bulunmuş. İsmi ve dizilimi saat kadranı ve akrep ile yelkovanın dönüş yönü örnek alınarak düzenlenmiş. Tamamen insanların paylaşımı ve kullanımına açık. Buluşu yapan Patrick'in bunun karşılığında tek istediği babası ve annesi için dua etmeniz.


Aslı saat kadranlarındaki 12 saatlik dilime göre ayarlanmış olsa da ülkemizde daha yaygın olan 24 saatlik dilime ve ülkemiz alışkanlıklarıyla seyahat edenler için uyku saatleri kısmını da değiştirdim. Yine orjinalinde gün adı, resmi veya dini bayramlar belirtilecek bir bölüm yok iken ben bunlarla ilgili eklenti de yaptım. Zaten Chronodex üstünde kişi ya da kuruluşlar kendi ihtiyaçları yönünde değişiklik yapıyor. Örneğin bu yöntemden yola çıkarak Avusturalya'da Francis yöntemine benzeyen Spiraldex yöntemi geliştirilmiş.
Chronodex sisteminde her saat 15 dk. lık dört dilime bölünmüş. Chronodex in bir güzel tarafı bir sürü renkli ve fosforlu kalem kullanabilmeniz. Böylelikle günün sıkıcı olabilen iş akış düzenine rengarenk bir hava da veriyor. Chronodex te en önemli şey; renkleri ya olayların önemine göre sıcak renklerden soğuk renklere doğru seçerek önemli saatleri görmeniz ya da renkleri kişilere göre belirlemeniz. Yani günlük zamanınız ya olayların önemine ya da kişilerin önemine göre dizilebiliyor. Olayların önemine göre bir örnek vermek gerekirse; dikkat çekici olması için kırmızı kalemle 09:15 ile 10:00 arasını patronumuzla yapacağımız bir toplantı için işaretleyerek yanına okla açıklamasını yazabiliriz.
Bu sistemin güzel yanlarından biri de, tüm hadiseleri önem renklerine göre aynı anda görebilmek, boş ve önemli saat aralıklarını kolayca bulabilmektir. Diğer bir avantajı da alacağınız notları sayfanıza serbestçe yazıp ilgili saate bir çizgi ve ok yardımıyla bağlayabilmektir. Bu sistem, düzensiz yazılmış gündelik iş akış ve randevu sayfasına düzen de getirmektedir. Dar alanlara yerleşebilme gibi bir kabiliyeti daha vardır. Ufaltılarak gün temelli olarak haftalık ve aylık planlara rahatlıkla uygulanabilmektedir. Büyültülerek kurumların, doktorların, öğretim üyelerinin, talebelerin kullanabileceği bir sistemdir.
Ne yazıkki güzel Türkçemizde bu sistemle ilgili bir bilgi yok ya da ben bulamadım. İlk olarak sizlere benim bahsetmiş olmam, ben de bir tür şüpheye sebep oldu ve tekrar tekrar tarama yaptımsa da bulamadım. Çevremdeki bir kaç dostumla paylaştığımda onlarda çok beğendiler ve kullanmaya başladılar. Ben bu sistemin farklı tipini uyguluyordum. Bu saat kadranlı tipinden haberim yoktu. Sevdiğim Emrah arkadaşım sayesinde öğrendim ve sizlerle paylaşmak istedim. Hatta bana bu sistemi tanıtan dostuma bu sistemle 2014 yılı ajandası bile ürettim. Bundan sonra ANIKI Defterleri de ajanda olarak kullanmak isteyenler için yapacağım.
Chronodex sistemini hem sizin başınızı uzun bir yazıyla yormamak hem de biraz üstünde araştırma yapmanız için burada kesiyorum. Kullanımını ise sizden talep gelirse bir sonraki yazımda sizlerle paylaşacağım. Özellikle bu sistem hakkında ne düşündüğünüzü ve önerilerinizi yazarsanız beraberce geliştirmeye katkıda bulunuruz diye düşünmekteyim.







blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy