menu

kokox

stickymenu

MOLESKİNE ARTIK BURDA OTURMUYOR / MOLESKINE NOT LIVE HERE ANYMORE


Yukarıdaki defteri ve markasını hemen hemen tanımayanınız yok gibidir. Orjinal adıyla Moleskine benim tabirimle MOLEKÜSKÜN. Sonuna küskün eklememdeki amacım bir şeyleri ima etmekti. Aslına küskün demek istemiştim.
Ben dedelerimizden, büyükbabalarımızdan kalan Moleskine defterleri görmüş bir nesilin üyesiyim. Rahmetli dedemin terkip ve reçete defterleri Moleskine idi. Sararmış ama sapasağlam duruyorlar, babamın çekmecesinde.
Çok uzun yıllardan beri ben de Moleskine kullanmayı bıraktım. Önce kağıt kalitesinin berbatlığı daha sonra da cildindeki kalitesizlik yüzünden elveda dedik birbirimize. Kütüphanemde hala bir iki tane kullanılmamış Moleskine duruyor. Artık Moleskine'e yazmak istemiyorum. Zira benim yazdıklarımı sonraki yıllara aktarabilecek ne kalitesi, ne mecali ne de takati kalmış. Güven vermiyor bana artık. Değerli olan hatıra ve yaşanmışlıklarımı neden kalitesiz bir şeyin içine yazarak geçmişimi ve zamanımı heba edeyim ki ?. Üstüne üstlük bir avuç dolusu da para vermişken..Neredeyse tüm dünya ve defter bilgeleri de, Moleskine kalitesinin artık katlanılamaz derecede düştüğüyle ilgili yazılar yazıyorlar. Sürekli delik çıkan sayfalar mı?, yoksa jelatin ambalaj içinden yırtık çıkan yapraklar mı?, sırtından daha onuncu sayfada dağılıp gidenler mi?, dolmakalemle yazarken mürekkebi dağıtıp cânım yazınızı arkaya sayfaya geçirenler mi?.. istersiniz.Moleskine galiba ucuza üretim derdiyle Çin denizinin içinde markasının yıllar öncesinden gelen güvenirliğini boğuyor. Böyle kalitesiz ve kalite kontrolsüz üretim yaparsa kendi markası üstüne devrilip altında kalacak. Zaten yavaş yavaş Moleskine'in satışlarını çalan pek çok yerel marka çıkmaya başladı. Moleskine'i kendi yaptığı hata ile ufak ufak kemirmeye başladılar bile.
Sevenleri ise çoktan onu terk etmeye başladılar. Birer ikişer Moleskine ile yollarını ayırıyorlar.., Ve "ARTIK GERÇEK MOLESKINE YOK" başlıkları atıyorlar.
Benimse sorulduğunda, onun hakkında söyleyeceğim tek söz;

MOLESKINE ARTIK BURDA OTURMUYOR
olur...



Destek okuma ve resim kaynağı için buradan
Pictures are courtesy of NoPenIntended






blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy